טכנולוגיית ה TIL-ROD

טכנולוגיה ירוקה אשר מונעת משקעי אבנית ברמה בדוקה של 50% ללא צורך בהחלפת חלפים.
מוט ה- TIL-ROD הנו סוד מסחרי, עשוי מסגסוגת מתכת ידידותית, אשר מוחדר אל תוך מרכז זרימת המים, וגורם למים לזרום בצורה למינארית בשל המבנה המיוחד של מוט ה TIL-ROD , ובכך מתבצע תהליך של קשירת החומצה הקרבונית (H2CO3) בכדי למנוע קשירתה לקלציום והמגנזיום (נגזרות האבנית), והברזל (חלודה) וכאמור, מניעה של כ- 50% מגיבוש האבנית והחלודה, פתרון מוכח מעבדתית בעיקר לדודי מים חמים, וצנרת המים כך שאינו פוגע ברמות המגנזיום שבמים ובכך שומר על בריאותינו.

המוצר נבדק ע"י משרד הבריאות ואושר למי שתייה עפ"י הקריטריונים של תקנון בריאות העם.
כמו כן מוצר זה כמו גם הטכנולוגיה שבו נבדקו באופן מדעי במוסד הטכניון כבר בשנת 1996 ע"י פרופסור חיים ירניצקי (ראש המחלקה) ופרופסור מיכאל קאיס, חוקרי כימיה מהפקולטה לכימיה בטכניון ,כדי לקבוע את איכות התהליך לאורך זמן בהתאם לתקני הבריאות האמריקאים (U.S Public Health Service),על כן נערך מחקר מעבדתי יסודי, למשך זמן של 278 שעות, בתנאי קיצון של חימום המים בדודי חשמל. התוצאות הוכיחו חד משמעית ירידה של כ- 50% בגיבוש האבנית הן בדודים והן בגוף החימום, כמו גם ירידה של כ-60% במשקע האבנית בדוד עצמו.
חשוב להבין שבפועל לא ניתן למדוד באופן מדעי/כימי את הירידה בכמות האבנית ע"י מדידת המים לפני ואחרי התהליך, היות והמים יתנו את אותם ערכי קושיות, הדרך היחידה לבדוק ירידה באבנית חייבת להתבצע ע"י שקילת האבנית הנותרת אחרי תהליך הטיפול באבנית וכך הניסוי נערך בדרך המוכיחה חד משמעית ירידה אמתית בגיבוש האבנית.

זרימה למינארית מול זרימה טורבולנטית

קיימים שני משטרי זרימה, זרימה למינארית וזרימה טורבולנטית.
כאשר זרימה טורבולנטית מאופיינית בזרימה כאוטית שלא ניתן לחשב את אופי הזרימה ו/או זמן החשיפה (CONTACT TIME) על הטיל-רוד, בעוד שבזרימה למינארית הזרימה היא שכבתית ובעלת זמן חשיפה ארוך יותר.
ברור לנו שככל שכמות גדולה יותר של מים תיחשף לטיל-רוד תהליך הטיפול במים יהיה איכותי יותר, מכאן שככל שהזרימה תהיה איטית יותר התוצאות תהיינה גבוהות יותר.
לאורך הניסוי הגענו למסקנה שאביזר אווירודינאמי או נכון יותר הידרודינמי שהוא מדויק יותר, ממקסם את זמני החשיפה ומגיע לתוצאות טובות יותר.
*למותר לציין שבחישובים (עפ"י חוק ריינולדס) כוח הכבידה הושמט, היות והוא שואף לאפס במקרה הנדון.
* בעוד כיוון ווקטור האנרגיה בטיל חל מהבסיס לראש, במקרה הנדון הווקטור הפוך.
* הוספת הכנפיים נועדה לייצב ולמקסם את זמן החשיפה בין המים לאביזר ה- TIL ROD.

הערה: לטעמו של ורנר הייזנברג, חתן "פרס נובל", נושא הזרימה הטורבולנטית הנה בעיה לא פתורה ו/או פתירה, וכדי לחזק את טענתו, הוא הוסיף ואמר שבמפגש הראשון שיהיה לו עם אלוהים הוא ישאל שתי שאלות
למה יחסות? ולמה טורבולנציה?
ולדעתו אלוהים יענה לו רק על נושא היחסות ולא על נושא הטורבולנציה.
לדעתנו: אני שמח שמר ורנר מימש את הצהרתו ונפגש עם אלוהים, שוודאי ענה למר ורנר גם על נושא הטורבולנציה, אך לשמחתנו למר ורנר לא היו מספיק כלים בכדי להבין את התשובה, ועל זה אמרו חכמים…"אל יתהלל חוגר כמפתח..", אמנם חוגר נאצי, אבל עדיין סוג של חוגר.
תקן 5562. מסיבה זו בחנויות נתקלים לעיתים בצמוד לתכשיט בשלט המציין "nickel free"

ה TIL-ROD עומד בתקן "LEAD FREE"

צורת הקולן בחלקו התחתון של ה-TIL-ROD
קולן מתוכנן להשמיע צליל טהור, כלומר בתדר אחד בולט הנקבע מראש בעת יצורו. כדי להפיק את הצליל מהקולן יש להכות בעזרתו על חפץ קשה כלשהו ולהמתין מספר שניות להתייצבות הצליל (דעיכת תדרים אחרים). מכיוון שהצליל המופק הוא בעוצמה יחסית נמוכה, נהוג לעתים להצמיד את הקולן לאחר יצירת הצליל לאוזן או למשטח כדוגמת שולחן עץ המשמש כתיבת תהודה לצורך הגברת הצליל.
תחתית הטיל רוד בנויה בצורת קולן כפול.
בזרימת המים והמפגש באזור ה"קולנים" מתפתח תדר יציב הנע בין 10 dB ל-60 dB
תדר זה מפריע לגיבוש האבנית ובכך משביח את המים.
את עיקר המחקרים בצעה החוקרת השוודית אווה נילמרק