מסנני נירוסטה לכל הבית

קיימים בשוק מסנני נירוסטה חוץ דירתיים שמכונים "מסנני נירוסטה" נראים חיצונית מבריקים ואיכותיים,אך אינם עשויים מנירוסטה איכותית ולמעשה מיוצרים בסין ועלולים לגרום לבעיות בריאות בשל התמוססות תוכן  בית המסנן המתכתי אל תוך המים והריאקציה בין הכלור למתכת.
היה ובתי מסנן אלה היו עשויים מנירוסטה איכותית הם לא היו נכנסים לתהליך של חלודה בתוך בית המסנן ואל תוך המים שבסופו של תהליך אנחנו שותים.
אילו חומרים ו/או מתכות מסוכנות אנו מקבלים אין איש יודע! אבל ברמת העקרון אם ברצוננו לטפל באבנית אז ברור שרכיבי האבנית הנם חומרים מומסים במים ולא ניתן לסנן אותם,במקרה הטוב ניתן לקשור את האבנית לחומר כימי,אך לצערי חומרים שקושרים אבנית כדוגמת סיליפוס עלולים להוות סכנה בריאותי במיוחד בזן שהמים עומדים ואין שימוש רציף במים.

להלן כמה טענות לא ברורות של מפיצי מערכות אלה:

הטענה: המערכת מטפלת בבעיית המים העולמית!
הטענה שכנגד: בעיית המים העולמית נובעת בעיקר מבעיות מיקרוביאליות ומחומרים מומסים שבמים מערכת סינון אינה יודעת לתת מענה לבעיות אלה

הטענה: בהתאם לתקן compliance to NSF/ANSI 42 standard

הטענה שכנגד: ברשימת תקני ה- compliance to NSF/ANSI 42 standard

לא מופיע מוצר שכזה

הטענה: בעל תקני בריאות
הטענה שכנגד: אין תקן בריאות הדן בנושא סנן זה! לדוגמא תקני ה-FDA אינם מספקים תקנים למוצרי סינון מים

הטענה: תקן איכות בין לאומי ISO-9001-2000
הטענה שכנגד: לא קיים תקן איכות ISO-9001-2000 למוצרי שתייה, תקן זה הנו תקן לאיכות ניהול הארגון ולא המוצר

הטענה: המסנן נבדק ואושר במדינות רבות באירופה ובישראל
הטענה שכנגד: מי בדק? ומה בדקו ?ואיכן מסמכי הבדיקה?

הטענה :אינו דורש טיפול
הטענה שכנגד: מסנן מים דורש החלפת אבני סיליפוס שאינם מומלצים בלשון המעטה לשימוש בייתי בנוסף החלפת התכולה כרוכה בעבודה מאומצת שאינה מתאפשרת ל"אדם הפשוט" היות וחייבים לפרק את המערכת, להשתמש במברג בכדי לפתוח  4 ברגים מהמכסה למלא את התכולה ולסגור את המכסה עם אותם 4 ברגים.

הטענה : אינו מחליד
הטענה שכנגד: היות ובית המסנן עשוי מנירוסטה שאינה טהורה קיים תהליך מואץ של חלודה, אנשי מכירות ממולחים טוענים שצריך לחבר את הנירוסטה להארקה! תמוהה שהרי נירוסטה אינה מתכת מוליכה כך שסיפורי ההארקה לא ברורים.

הטענה: "AOUTO FLASH" כלומר שטיפה אוטומטית
הטענה שכנגד: לפתוח ברז באופן ידני ולאחר מכן לסגור אותו אינו קרוב לאיזה סוג של תהליך באוטומציה.

והחשוב מכל: בתי מסנן מנירוסטה אינם מיועדים להתקנה חוץ ביתית,היות והנירוסטה סופגת חום שמועבר למים ועלול להאיץ את תהליך גידול חיידק הליגיונלה!   

היתרון: המשווק הרוויח הרבה כסף למרות שאין לו מושג במים
החיסרון: יקר, טיפול מסורבל, לא יעיל ואינו מומלץ לשתיית אדם.

מסקנה מתבקשת:
בתי מסנן חוץ בייתים חייבים להיות מפלסטיק בכדי למנוע חימום המים בתוך בית המסנן קיימות חברות כדוגמת טיפה טק שבנוסף לבית המסנן מפלסטיק שאינו מעביר חום מחוץ לבית המסנן לתוכו, מורידות את טמפרטורת המים בכדי למנוע את גידול חיידק הליגיונלה.