מערכות אקולוגיות של מים והפלואור

פלאנקטון יצורים אלה הנם שמות כלליים לאורגניזמים מיקרוסקופיים שצפים על פני המים ולמעשה כוללים את הפיטופלאנקטון  שהם  אצות וחיידקים פוטו- סינתטיים  וזיאופלאנקטון שכוללים יצורים שגם צמחונים וגם טורפים בקבוצת הנאקטון גם בעלי חיים גדולים ששוחים במים כמו הדגים,התמנונים,הדיונונים ועוד,בקבוצה זאת מורכבת ברובה מטורפים  ובמעט צמחונים.

הבנתוס הנם יצורים שמתקיימים על הקרקעית של המים ולא שוחים בחופשיות במים,ההגדרה העממית הנה "כל מה שחי במים ואינו יודע לשחות" כמובן שקיימים כפרים שלמים בוייטנאם שחיים על רפסודות המים ומגדלים דגים ומיני חיים אחרים שבמים בתוך כלובים,כך שמרביתם אינם יודעים לשחות היות ואינם זקוקים לזה,הם מתפרנסים בעיקר מתיירים שמגיעים ותופעת מגורים מעניינת זו ואף קונים דגים וכל מה שזז או לא זז בצלחת.
מזכיר מאוד את קבוצת האיים שבקנדה "THE THOUSEN ILENDS" שחיים באותו אופן אך הבתים שלהם לא למטרות תיירות אלא למטרות פרטיות,כל הסיפורים היו שלמרות ששתי הקבוצות עונות על הגדרת ה"בנתוס" בנקרה הזה הם אינם שייכים.

קבוצת הבנתוס אף כוללת צמחים ובעלי חיים מיקרוסקופיים כמו גם כאלה שנראים בעין בלתי מזוינת.
הבנתוס מתחלק בעיקר לשני אזורים בכפוף לגובה עמודת המים הנמצאת מעל:   בנתוס  אזור הליטוראל – אזור שרדוד עד ל-5 מטר, והבנתוס העמוק מחמישה מטר ומעלה.
האצות שצמודות לאבני הקרקעית במקווה המים מהוות מזון חשוב ליצור הבנתוס:הרכיכות, הסרטנים,התולעים וכד'.חלק מבעלי החיים  ממשפחת  הבנתוס נמצאים בטין שבקרקעית או בצמוד לאבנים.

אורגניזמים מתקיימים בבית הגידול ותלויים אחד בשני מבחינת אספקת אנרגיה ומזון, ובכך יוצרים "שרשרת-מזון"  המעידה על קשרי הזנה שביניהם.
אצלנו בכנרת עדיין קיימת מערכת אקולוגית המכילה את כל המשפחות האקולוגיות הנ"ל אך הן לא מהוות בעיה בשתיית המיים המתוקים הקבוצה היחידה שמסוגלת להיכנס לתהליך ולהגיע אלינו הביתה לכוס מי השתייה היא קבוצת הבנתוס,היות וצריכים כמויות אדירות של כלור להשמיד את קבוצת הטפילים הזאת והדרך הפשוטה ביותר להוציאם מתהליך השתייה היא ע"י סינונם ע"י מסנן מקצועי כדוגמת הלוטוס של טיפה טק.

ללוטוס שלוש שכבות סינון קפדניות שאינן מאפשרות לאף טפיל ממשפחת הבנתוס לעבור דרכה.
הבעיה העיקרית היא בעיה הלכתית האוסרת שתיית תולעים ו/או יצורים אחרים ממקור החי מעניין שההלכה מאפשרת שתיית כימיקלים שבחלקם מסוכנים אך לצערי מידע זה היה מוסתר מעיניהם של פוסקי ההלכות,לו פוסקי ההלכות היו ערים לבעיות הכימיות שבמים מדינת ישראל הייתה שותה מים באיכות הכי גבוהה בעולם!

נוצר מצב אבסורדי שדווקא שומרי המצוות מתעקשים על הוספת הפלואור במים בכדי שנחסוך טיפולי שיניים עתידיים.
הפלואור מופיעה באופן חופשי במים ואין צורך להוסיפו היות וחומר זה עלול לחולל מחלות.
לאלה מאיתנו שמצחצחים שיניים,משחת השיניים מכילה פלואור אך אותו אנו יורקים בסוף תהליך הצ